Tworzenie mentalnych map zmienia strukturę mózgu
28 października 2015, 10:56Uczenie się tras (tworzenie map mentalnych) zmienia tkankę hipokampa i poprawia jego komunikację z innymi strukturami mózgu biorącymi udział w nawigacji przestrzennej.
Fatalne oprogramowanie edukacyjne
27 października 2015, 11:13Większość narzędzi do cyfrowego nauczania daje niesatysfakcjonujące wyniki i sprawdza jedynie tę wiedzę, którą uczniowie już mają - mówi Björn Sjödén, autor pracy doktorskiej pod tytułem "Co czyni oprogramowanie edukacyjne dobrym?".
Oskarżony po telefonie do telewizji
20 października 2015, 05:33Amerykańskie władze aresztowały i oskarżyły o zabójstwo mężczyznę, który zadzwonił do jednej ze stacji telewizyjnych w Milwaukee i zaczął omawiać sprawę dziewczyny zamordowanej przed ponad 30 laty.
Oszukujemy na końcu
16 września 2015, 10:08Ludzie są bardziej skłonni oszukiwać na końcu niż na początku jakiejś aktywności. Nasze życie jest pełne zakończeń - kończymy szkołę, zmieniamy pracę jedną na drugą, kończymy związki czy sprzedajemy mieszkania. Świadomość końca pewnego etapu wywołuje w nas najróżniejsze emocje
Lepiej inwestować w edukację niż w komputery
15 września 2015, 09:58Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) informuje, że skomputeryzowanie szkół nie poprawia umiejętności czytania i pisania, umiejętności matematycznych ani w żaden inny sposób nie powoduje, że dzieci uczą się lepiej niż bez komputerów
Dziewczęta lepsze od chłopców
29 stycznia 2015, 10:40Zgodnie z powszechnie panującym przekonaniem, chłopcy lepiej od dziewcząt radzą sobie z naukami ścisłymi. Jednak naukowcy z University of Missouri i University of Glasgow twierdzą, że z ich badań wynika coś przeciwnego.
Zapraszamy na III edycję Astrolabium
1 grudnia 2014, 10:22Rozpoczęła się rejestracja do III edycji ogólnopolskiego konkursu astronomicznego „Astrolabium”, organizowanego przez Fundację dla Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Fundację „Akademia Astronomii”.
Wcześnie rozpoczynane lekcje szkodzą uczniom
25 sierpnia 2014, 10:59Amerykańska Akademia Pediatrii uważa, że dzieci i młodzież w wieku 10-18 lat powinny zaczynać lekcje w szkołach nie wcześniej niż o godzinie 8.30. Obecnie aż 85% rozpoczyna je wcześniej.
Dekoracje rozpraszają uczniów
28 maja 2014, 12:37Naukowcy z Carnegie Mellon University poinformowali, że bogato ozdobione klasy w szkołach rozpraszają uwagę dzieci i powodują, że gorzej się one uczą. Anna V. Fisher, Karrie E. Godwin i Howard Seltman badali, w jaki sposób ozdobione ściany w klasach wpływają na skupienie się dzieci i ich zdolność do nauczenia się
Rozluźnienie ułatwia pakowanie
27 maja 2014, 17:12Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego stwierdzili, że DNA upakowuje się łatwiej w ciasnej główce wirusa (bakteriofaga), gdy da mu się szanse na rozluźnienie.